Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για τον εμπαιγμό της τοπικής κοινωνίας από την κυβέρνηση σχετικά με τη χάραξη του ΒΟΑΚ, προχώρησε ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Βαρδάκης, καταθέτοντας αναφορά προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών το Δελτίο Τύπου των Αυτόνομων Μηχανικών Ανατολικής Κρήτης, με τη συνυπογραφή των βουλευτών Λασιθίου Μανόλη Θραψανιώτη, Ρεθύμνου Ανδρέα Ξανθού και Χανίων Παύλου Πολάκη.
Στην ανακοίνωσή τους οι μηχανικοί στηλιτεύουν τη στάση της κυβέρνησης που αναλώνεται σε συνεχείς παλινωδίες και καθυστερήσεις αναφορικά με τη χάραξη του ΒΟΑΚ, εκφράζουν κατηγορηματικά την αντίθεσή τους στην πρόθεση επιβολής διοδίων για τους Κρητικούς και ζητούν άμεση υλοποίηση του ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι το Παλαίκαστρο, των κάθετων αξόνων του, των τμημάτων του ΝΟΑΚ, καθώς και των συνδέσεων με τις πύλες εισόδου της Κρήτης.
Για όλα τα παραπάνω, οι βουλευτές ζητούν από τον αρμόδιο υπουργό την εξέταση των αιτημάτων της ΑΜΑΚ και την ενημέρωσή τους για τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί.
Νέα ερώτηση Μαμουλάκη
Με την κατάθεση μιας ακόμη Ερώτησης προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με την συνυπογραφή 20 ακόμη Βουλευτών, επαναφέρει στο προσκήνιο τις αντιδράσεις για την επιβολή διοδίων στον ΒΟΑΚ.
«Έπειτα από τρία χαμένα χρόνια για τον ΒΟΑΚ, τρία χρόνια διακυβέρνησης της ΝΔ, αποτελεί πλέον κοινό τόπο στην Κρήτη η διαπίστωση των αστοχιών, των άσκοπων καθυστερήσεων, των νεοφιλελεύθερων εμμονών και των επικοινωνιακών υπερβολών της κυβέρνησης κατά την διαχείριση του κρίσιμου θέματος της ολοκλήρωσης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει πλέον μετατοπιστεί από την θέση ότι επί ΣΥΡΙΖΑ, ο ΒΟΑΚ ήταν «μια μολυβιά στο χάρτη», στην πλήρη υιοθέτηση της χάραξης και της αρχιτεκτονικής του έργου. Οι μόνες συνεισφορές της, ήταν η 3ετής αχρείαστη καθυστέρηση και η ενσωμάτωση στον οικονομικό σχεδιασμό του έργου της καθολικής χρήσης διοδίων, όχι μόνο για τους χρήστες του ΒΟΑΚ αλλά για τους χρήστες, κατά πως φαίνεται, όλου του επαρχιακού οδικού δικτύου του νησιού. Είναι προφανές ότι πίσω από την απροθυμία της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών να δώσει συγκοινωνιακά συνεκτικές απαντήσεις στα κυκλοφοριακά προβλήματα γύρω από τις βασικές πόλεις του νησιού, βρίσκεται η δέσμευση της να μεταφέρει, τον κατά το δυνατόν, μεγαλύτερο όγκο του κυκλοφοριακού φόρτου δια μέσου του ΒΟΑΚ, εξασφαλίζοντας έτσι την διέλευση τους από τους σταθμούς διοδίων που η κυβέρνηση και το Υπουργείο ακόμα αποκρύπτει την χωροθέτηση τους.».
Στην Ερώτηση γίνεται αναφορά στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου με θέμα την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των παρακάμψεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου και την απόφασή του για αναπομπή της μελέτης στο Υπουργείο, ώστε να ενσωματωθούν σε αυτή οι παρατηρήσεις που κατατέθηκαν κατά την διάρκεια της συνεδρίασης. Τονίζεται ότι βασικό σημείο κριτικής ήταν η απουσία ουσιαστικού και μακροπρόθεσμου σχεδιασμού αναφορικά με τις παρακάμψεις αυτών των πόλεων και των κόμβων σύνδεσης του ΒΟΑΚ και των μεγάλων αστικών κέντρων του νησιού, με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Αναφέρεται επίσης η έντονη κριτική που αναπτύσσεται για την κατάργηση του κόμβου Φοινικιάς, η πλήρης απουσία μέριμνας για την διασύνδεση του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο της Σούδας, κ.α.
Ο Χάρης Μαμουλάκης ζητάει απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό, σχετικά με το αν σκοπεύει να ενσωματώσει τις παρατηρήσεις που κατατέθηκαν, που θα χωροθετηθούν διόδια για τους χρήστες του ΒΟΑΚ, πότε σκοπεύει να παρουσιάσει τις τεχνικές λεπτομέρειες των σταθμών διοδίων και αν σκοπεύει να συμμορφωθεί με την κοινοτική νομοθεσία που υποχρεώνει τις χώρες μέλη να διατηρούν εναλλακτικά οδικά δίκτυα άνευ διοδίων για τις τοπικές κοινωνίες για την ικανοποίηση των συγκοινωνιακών αναγκών τους.